Felt- og sporkurs

Feltkurs

Dato: 21. og 22. september

Har du lyst til å hunden din å søke i et felt – en artig aktivitet for deg og din hund. Hundens alder er fra valp til voksen. Du vil lære å lage et felt, og du vil lære/se hvordan din hund jobber med sine sanser og jobber naturlig. Du vil lære å lese hunden din og hunden din vil stortrives med jobben. Dette er en fin måte å aktivisere hunden din og ikke minst variere fra trening av andre hundesporter.

Kurset er et weekendkurs som starter kl 0930 med oppmøte på Bakkenteigen. Hvor lenge det holder på om dagen kommer an på hundene og dere, men regn med ihvertfall 4 timer.

Pris kr 1.100,- for medlemmer
Pris kr 1.800,- for ikke medlemmer.
Bindende påmelding.
Max 10 deltakere – så første mann til mølla.

Påmelding sendes til: thklydighetsgruppe@gmail.com. Merk mailen med “felt -24”.
Betaling merkes med Felt -24 til kto: 2420.33.68123 innen kursstart.

Litt om hva feltsøk er:
Her sendes hunden ut i et område (skog, jorde, plen) for å finne og apportere gjenstanden til føreren. Hunden skal jobbe selvstendig i feltet som kan være fra 20 – 50 meter bredt og 50 meter dypt.
Gjenstander kan være alt fra lommebok, lekespade, hanske….. osv

Sporkurs

Dato: 5. og 6. oktober

Et nybegynner kurs for å lære å gå spor. Like bra for valper som for voksne hunder. En fin måte å aktivisere hunden din på som gir deg god forståelse av å lese din hund og styrker deres samarbeide. Og ikke minst en flott variasjon for dere som driver med andre hundesporter.

Kurset er et weekendkurs som starter kl 0930 med oppmøte på Bakkenteigen. Hvor lenge det holder på om dagen kommer an på hundene og dere, men regn med ihvertfall 4 timer, mest sannsynlig lengre.

Pris kr 1.100,- for medlemmer
Pris kr 1.800,- for ikke medlemmer.
Bindende påmelding.
Max 8 deltakere – så første mann til mølla.

Påmelding sendes til: thklydighetsgruppe@gmail.com. Merk mailen med “spor -24”
Betaling merkes med Spor -24 til konto: 2420.33.68123 innen kursstart.

Litt om hva spor er
Bruksspor. Eller kanskje heller kalle det menneske spor. Hunden skal lære å følge sporet den blir satt på. Etter hvert legger vi gjenstander i sporet som hunden skal identifisere og plukke opp.