Lydighetskurs

For spørsmål ang. valpekurs og andre lydighetskurs:
Cecilie Jørgensen
Mail: thklydighetsgruppe@gmail.com

Bronsemerketrening vår/høst 2024

Sesongtrening med instruktører for å gi din hund en god start til godt samarbeide med mulighet til å delta på uhøytidelige prøver. Treningene vil inneholde innlæringsmetoder som vil gi deg raskt resultat og perfeksjon. Passer for deg som er ferdig med unghundkurs som vil lære nytt og mer eller du som konkurrerer i andre grener enn LP som vil perfeksjonere øvelser. 19 kvelder. Første kveld er teori.

Dato: onsdager 17. april -19. juni + 7. august – 9. oktober
Tidspunkt: kl 1800 – kl 1930
Pris medlem: 2000 kr
Pris ikke medlem: 2700 kr
Aldersgrense: 14 år

Påmeldingen er økonomisk bindende, og det tas forbehold om nok antall påmeldte.
Påmelding sendes til Cecilie Jørgensen på mail: thklydighetsgruppe@gmail.com.
Ta kontakt på messenger eller sms til telefon 97523318 (etter kl 1500) ved spørsmål.

Treningene:
Hver trening vil ledes av to instruktører med lang og bred erfaring fra samspill, trening og konkurranse med hund. Instruktørene kan by på mange og alternative innlærings- og belønningsmetoder samt momentlæring – alt med fokus på positiv trening.

Hvem passer treningene for:
  • du som er nysgjerrig på hvordan samarbeide/kontakt med hund og vil lære deg å se/håndtere språket til hunden din
  • du som allerede trener/konkurrerer i andre grener (rally/agility/smeller) men ønsker mer perfeksjon/detaljer i din trening, nye teknikker
  • du som har gått valpekurs/unghund kurs og vil lære mer
  • du som vil aktivisere hunden din på en lærerik måte
  • du som vil lykkes med hunden din og gi den litt utfordringer
  • du som vil ha en oppmerksom hund rundt andre hunder
  • du som vil lære mer om hund som hobby
  • du som kanskje har lyst til å gå veien til å konkurrere i en gren
  • du som vil teste å konkurrere med hunden din på en uhøytidelig måte
Bronsemerkeprøve:
På slutten av sesongen vil det være mulig å gå opp til Bronsemerkeprøve i regi av Tønsberg Hundeklubb. Startkontingent på 200 kr vil komme i tillegg til treningsavgiften.
Bronsemerke prøve er en lavterskel prøve, les mer om den her.

Tønsberg Hundeklubb:
Tønsberg hundeklubb kan tilby et stort miljø med mange aktiviteter med hund som agility, smeller, bruks, rally lydighet og lydighet. Medlemskap i klubben koster 350 kr. Da får man tilgang til gode treningsforhold sommerhalvåret; en gressbane og en grusbane. Vinterhalvåret trener vi inne i hall på Gjennestad (mot egen avgift). Som medlem får man også mulighet til å delta på faste gruppetreninger. I tillegg er det mulig å gratis booke egen fritreningstid når treningsområdene er ledig. Utstyr til de ulike grenene, som agilityutstyr, er da tilgjengelig for egentrening.

Lydighetsgruppa jobber parallelt med å få til en uhøytidelig CUP i sommer i samarbeid med andre klubber.