Tønsberg HK

Tønsberg Hundeklubb ble stiftet 8. oktober 1944 under navnet Tønsberg Brukshundklubb. Klubben bestod av 13 medlemmer som ønsket å starte organisert trening med sine hunder.

THK er samarbeidende klubb med Norsk Kennel Klub (NKK) og Norsk Brukshundsports Forbund (NBF).

Tønsberg Hundeklubb har som formål å utbedre kjennskap til hunden uansett rase, dens behandling og oppdragelse.

Klubben har sin egen hytte (hundehytta) som ligger i Nordre Hestehagen på Barkåker. Hytta ble bygd i 1954 og har opp gjennom årene blitt utvidet og modernisert. I tillegg til hytta disponerer klubben drøye 2 mål gress og gruslagt flombelyst appellbane hvor vi trener vår/sommer/høst.

Fra oktober–februar disponerer klubben et drivhus på Gjennestad videregående skole i Stokke.

Klubben har ekvipasjer som flere ganger har deltatt i NM, Nordisk og VM i de forskjellige grenene.